Тавантолгойн төмөр замын 49 хувийг "Шинхуа"-д эзэмшүүлэх үү
Монголын нүүрсийг БНХАУ, цаашлаад дэлхийн зах зээлд гаргах хамгийн дөт, стратегийн ач холбогдолтой зам бол Тавантолгой-Гашуунсухайтын чиглэлийн 267 км төмөр зам. Энэ чиглэлийн төмөр замыг зөөх ачаа бэлэн, олох орлого нь тодорхой учраас мэргэжилтнүүдийн зүгээс стратегийн гэж тодотгож ирсэн. Энэ утгаараа хөрөнгө оруулагчдын сонирхлыг давхар татаж ирсэн юм. Төслийн хэрэгжүүлэгчээр төрийн өмчит "Монголын төмөр зам” компани ажиллаж, солонгосчууд ажилласан гэдэг. Санхүүжилтгүйн улмаас суурь бүтцийн 60 хувийг нь бариад орхисон ч гэдэг. Тэгвэл Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Ж.Бат-Эрдэнэ "60 гаруй хувийн гүйцэтгэлтэй даланг 200 гаруй сая ам.доллараар хийсэн. Дахин 400 сая ам.доллар шаардлагатай. Шаардлагатай байгаа 400 саяд суурь бүтэц болон хөдлөх бүрэлдэхүүн багтана. Хөрөнгө оруулалтыг нүүрсний уурхайтайгаа уялдуулах хэрэгтэй” гэсэн. Мөн Тавантолгойн ажлын хэсгийг ахалж буй Уул уурхай, хүнд үйлдвэрийн сайд Д.Сумъяабазар "Тавантолгойг эрчимжүүлэх ажлын томоохон үндэс суурь бол төмөр зам. Төмөр замын ажлыг энэ зун эхлүүлэхээр ярилцаж байна” гэжээ.